29 stycznia 2015

DIY SUKIENKA


Kto chętny na samodzielne wyczarowanie sukienki ? 
Potrzebne będą nożyczki, miarka, tkanina, która się nie strzępi, nie potrzebuje wykończenia np.dzianina bawełniana.
Tak jak na przedstawionym niżej zdjęciu, należy tkaninę złożyć na połowę, ustalić długości sukienki- odcinek AB. Z punktu A zataczamy pół koła o promieniu AB . 




Na odcinku AC odmierzamy szerokość podkroju szyi odcinki AE AJ-6cm , AK-1,5cm ,długość ramienia odcinek EF- 9cm , z punktu F odmierzamy 2,5cm odcinek FG i odcinki FH, FI 6,5cm.
 Rysujemy od punktu J przez punkt E do punktu K podkrój szyi, podkrój pachy przez punkty I, F, H, G . Odcinki na podkrój szyi i pachy odpowiednie dla roz.122,128,134.
Wycinamy i prawie gotowe :-) Proste, czyż nie?
 Od upodobań właścicielki sukienki,można ją ozdobić np. kokardą tak jak na poniższych zdjęciach lub rysunkiem.




Wcześniejsza wersja sukienki z kokardą z tyłu 





Do wersji końcowej zainspirowało mnie moje dziecko, Weronika ostatnio ma bzika na punkcie ptaków. Bardzo dużo ich tworzy najczęściej z plasteliny, ale zdarzają się też rysunki. Jeden z tych narysowanych ptaków (moim zdaniem jest to jaskółka) został przeze mnie skopiowany i narysowany (flamastrami do tkanin) na dole sukienki  (dookoła sukienki).Moje dziecko mówi, że przy kręceniu ptaki unoszą się do góry i latają.  





Kto podejmie się wyczarowywania sukienki ? :-)


5 komentarzy:

  1. Super! Kapitalna! Lecę wyczarować taką mojej córci. Pozdrawiam M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Proszę się pochwalić sukienką jak będzie gotowa :-)

      Usuń
  2. dookoła, przy kręceniu, skopiować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:-) zdrzemnęłam się :-) , lepiej nie kopiować:-)

      Usuń
    2. teraz rozumiem :)

      Usuń